...

Första helvetesdagen klar.

Och ja, det känns verkligen som helvetet.

Haha okej jag vet att jag överdriver men idag har inte varit en sån bra dag för mig.

Först drog jag mig upp 05.30 för att hinna till jobbet så jag skulle kunna äta där innan jag, men så blev det ju inte. För kläderna jag skulle ha fanns inte i receptionen, så jag och Kim hann inte äta.

Sen fick vi en grundkurs i barisat grejer, sen letade vi efter montern vi skulle stå.( Kan ju bara säga att hela salen var fylld med montrar, gick från A 01.01 till B 11.50 typ, så väldigt många.) Självklart hittade vi fel och började fixa till i den tills chefen för motern kom och undrade vafan vi gör där. Haha.

Så vi blir 1h sen till den riktiga montern vi skulle stå i.
Och det visar sig att det är fransmän som har den.

Kan ju säga att jag nu förstår varför alla tycker dem är otrevliga, för det var dem mot oss.
För det första så hade vi ju behövt gå barisatkursen innan, men den behövde vi ju inte för vi skulle bara stå och trycka på en knapp för att få kaffe. Så vi har stått i ett trångt, TRÅNGT, utrymme och hällt upp allt från vatten till jucie och kaffe, serverat allt från kakor till wraps. Vi har mest bara gått runt med brikor som vi försökt töma så fort som möjligt.
Okej för att komma tillbaka till det otrevliga dåra, dem antog att vi skulle kunna allt om deras kaffemaskin, som var inställd på franska, veta var allt var och hur dem ville ha det. Veta om att vi skulle gå ut med mat, kakor och allt fast dem först hade sagt att vi bara skulle dela ut kaffe. Japp sen var det ju alla utskällningar man fick också, för att vi inte var tillräckligt proffisionella eller vafan dem sa, fattar inte deras engelska. Och så pratade dem med en som att man va 5 år.

Sen på allt när jag kommer hem får jag veta att min Mami ligger på sjukhuset.
Tack och lov var det inget allvarligt men ändå, inget roligt och komma hem till.

Men nu har jag fått skriva av mig så nu mår jag bättre.

Kram


Kommentarer
Postat av: Punz

HAHAHA Jenny, jag sa ju att det inte var så lätt att jobba där.. alla e ju otacksamma där..



skönt att höra att det inte var så allvarligt med din Mami

<3

2010-09-22 @ 02:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0